Главная » 2022»Ноябрь»11 » Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio 18.1.0.0016
09:38
Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio 18.1.0.0016
Название: Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio 18.1.0.0016 Год выпуска: 2022 Платформа: Windows® 11/10 (64-bit only) Язык интерфейса: Multilanguage / Русский / English Лекарство: crack.eXe Размер файла: 3.72 GB
Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio - первый в мире программный продукт с поддержкой 8K, который позволяет на профессиональном уровне выполнять редактирование и цветокоррекцию видео, сводить аудиодорожку и добавлять визуальные эффекты. Для моментального перехода между разными страницами достаточно одного щелчка мыши. Кроме того, DaVinci Resolve Studio — единственное приложение с инструментами коллективного творчества, чтобы монтажеры, колористы, специалисты по VFX и звукорежиссеры могли одновременно решать свои задачи в рамках одного проекта.
DaVinci Resolve задает новые стандарты качественной постобработки материала, поэтому при создании полнометражных художественных фильмов, телевизионных сериалов и рекламных роликов эту систему используют чаще, чем любую другую.
Кроме того, DaVinci Resolve 18 Studio — единственное приложение с инструментами коллективного творчества, чтобы монтажеры, колористы, специалисты по VFX и звукорежиссеры могли одновременно решать свои задачи в рамках одного проекта. DaVinci Resolve задает новые стандарты качественной постобработки материала, поэтому при создании полнометражных художественных фильмов, телевизионных сериалов и рекламных роликов эту систему используют чаще, чем любую другую.
Страница КУТ Страница КУТ предназначена для работы над материалом короткого цикла, таким как рекламные ролики или новостные выпуски. Здесь сосредоточен целый набор инновационных инструментов для значительной оптимизации монтажа. С их помощью можно выполнять импорт и подгонку, добавлять переходы и текст, автоматически выравнивать цвет и сводить аудиодорожку. Подобный функционал обеспечивает быструю подготовку контента к показу на телевидении и таких сервисах, как YouTube. Кроме того, при необходимости можно всегда переключиться на привычные средства раздела Edit даже в середине текущего проекта.
Новые возможности: Эта версия дает еще больше возможностей, имеет целый набор плагинов ResolveFX и FairlightFX, а также обеспечивает обработку материала в 4K, 8K и более высоком разрешении с частотой до 120 кадров/с. Она включает в себя платформу DaVinci Neural Engine, которая позволяет распознавать человеческие лица, использовать функцию Speed Warp для создания хронометражных эффектов, выполнять автоматическое выравнивание и применение цветовой схемы. DaVinci Resolve Studio также содержит инструменты для добавления зернистости, размытия и затуманивания, расширенного шумоподавления и грейдинга HDR-материала. Дополнительно предусмотрена поддержка H.264 (10 бит), объемного трехмерного звука, стереоскопического 3D-видео и средств совместного творчества.
Обзор инструментов монтажа в DaVinci Resolve: DaVinci Resolve имеет полный набор профессиональных инструментов для интерактивного и автономного монтажа полнометражных фильмов, сериалов и рекламных роликов. Высокопроизводительная платформа воспроизведения обеспечивает редактирование и быструю подгонку материала даже при работе с такими ресурсоемкими форматами, как H.264 и RAW. • Пользовательские настройки временной шкалы Возможность создания монтажных линеек с разными параметрами кадровой частоты и разрешения, настройками мониторинга и вывода в рамках одного проекта. • Изменение клипов Возможность применять смешивание, преобразование, плагины ResolveFX и цветовые схемы к клипам, которые находятся в одном ярусе временной шкалы. • Распознавание лиц Новая платформа DaVinci Neural Engine позволяет автоматически собирать в одну папку клипы по признаку наличия человеческих лиц в кадре. • Точный переход к нужному аудиофрагменту Исключительно точное изменение скорости воспроизведения и преобразование кадровой частоты с использованием платформы DaVinci Neural Engine. • Функция стабилизации изображения Анализ кадров и их стабилизация на странице Edit с использованием инструментов фиксации камеры, изменения масштаба и сглаживания с различной интенсивностью. • Редактирование ключевых кадров с помощью кривых Ускоренное создание эффектов анимирования с помощью специальных инструментов и редактирование ключевых кадров для плагинов ResolveFX и OpenFX. • Эффект Speed Warp Возможность поиска нужного фрагмента и коррекция тона для понимания речи при пошаговом переходе. • Более эффективное кодирование Обработка только измененных кадров вместо повторной кодировки всего файла существенно сокращает время на рендеринг. • Интеграция с платформой Frame.io Обращение к платформе Frame.io и просмотр комментариев, а также синхронизация примечаний без выхода из приложения DaVinci Resolve.
DaVinci Resolve Studio Эта версия дает еще больше возможностей, имеет целый набор плагинов ResolveFX и FairlightFX, а также обеспечивает обработку материала в 4K, 8K и более высоком разрешении с частотой до 120 кадров/с. Она включает в себя платформу DaVinci Neural Engine, которая позволяет распознавать человеческие лица, использовать функцию Speed Warp для создания хронометражных эффектов, выполнять автоматическое выравнивание и применение цветовой схемы. DaVinci Resolve Studio также содержит инструменты для добавления зернистости, размытия и затуманивания, расширенного шумоподавления и грейдинга HDR-материала. Дополнительно предусмотрена поддержка H.264 (10 бит), объемного трехмерного звука, стереоскопического 3D-видео и средств совместного творчества.
Платформа DaVinci Neural Engine Новая платформа DaVinci Neural Engine использует самые современные технологии на основе нейронных сетей, искусственного интеллекта и машинного обучения. Благодаря этому добавлены такие функции, как Speed Warp для создания хронометражных эффектов и Super Scale для увеличения масштаба, автоматическое выравнивание и применение цветовой схемы. Совместимость с любой операционной системой и эффективное распределение ресурсов графического процессора обеспечивают непревзойденную скорость и качество обработки, позволяя с помощью простых инструментов решать сложные и трудоемкие задачи. Так, распознавание лиц дает возможность сортировать и помещать клипы в папки без выполнения операций вручную.
Новые и улучшенные плагины ResolveFX В версии DaVinci Resolve 18 Studio значительно улучшены существующие плагины ResolveFX, а также добавлены новые. Они позволяют использовать виньетирование и тени, аналоговый шум, искажения и цветовую аберрацию, удалять объекты и выполнять стилизацию материала. Дополнительно оптимизирован целый ряд других инструментов, в том числе имитация телевизионных строк, сглаживание черт лица, заполнение фона, изменение формы, устранение битых пикселей и трансформация цветового пространства. Кроме того, ключевые кадры для эффектов ResolveFX можно просматривать и редактировать с помощью кривых на страницах Edit и Color.
Легендарное качество DaVinci В системе DaVinci Resolve используется отмеченная премией Emmy™ технология обработки с 32-битной точностью, а цветовое пространство YRGB позволяет отделить Y-компонент от красного, зеленого и синего каналов. Это дает возможность настроить параметры яркости без повторной балансировки цвета в областях света, полутона и тени. Подобный функционал обеспечивает полную поддержку последних форматов с широким динамическим диапазоном для создания оригинального визуального ряда.
Blackmagic RAW Blackmagic RAW — новый современный кодек, который обеспечивает исключительное качество изображения и отличается превосходными скоростными характеристиками. Благодаря усовершенствованному алгоритму дебайеризации и принципиально иному способу обработки он сохраняет все преимущества RAW, но при этом удобнее в обращении и быстрее в использовании, а созданные с его помощью файлы не превышают размер обычного видео. Blackmagic RAW частично переносит дебайеризацию из программного приложения на саму камеру, где этот процесс выполняется аппаратным способом. За счет такого перераспределения ресурсов компрессия становится гораздо эффективнее, а видео требует меньше места на накопителе информации. Blackmagic RAW — не просто очередной формат с расширением RAW, а новый гибридный кодек, учитывающий особенности сенсора камеры. Полученное изображение даже при высокой степени сжатия имеет превосходные характеристики, дает возможность полностью управлять целым рядом параметров RAW, включая ISO, баланс белого, экспозицию, контрастность, насыщенность и пользовательское цветовое пространство. Дополнительно Blackmagic RAW предлагает всеобъемлющую поддержку метаданных и файлов .sidecar с настраиваемыми параметрами, оптимизацию обработки с ускорением центрального и графического процессоров, последнюю технологию цветопередачи, а также варианты кодирования с постоянным качеством или битрейтом. Blackmagic RAW подходит для съемки, монтажа и грейдинга проектов, при этом все операции выполняются с единым файлом. Любые изменения в настройках камеры не только отражаются в DaVinci Resolve как метаданные, но и являются полностью редактируемыми. После корректировки параметров RAW в DaVinci Resolve итоговый клип легко открыть для просмотра и автоматического использования в других программах, распознающих Blackmagic RAW. За счет этого достигается единообразие визуального ряда независимо от применяемого приложения или платформы. Всё это делает Blackmagic RAW самым быстрым кодеком на основе RAW, который обеспечивает исключительно высокое качество изображения.
Легендарные инструменты DaVinci Resolve позволяют выполнять грейдинг на уровне, которого нельзя достичь при работе с другими приложениями. По этой причине в производстве художественных фильмов и телесериалов систему DaVinci Resolve используют чаще других программных продуктов. Она содержит средства первичной и вторичной цветокоррекции, обеспечивает трекинг и стабилизацию изображения, а также дает возможность применять кривые. • Ключевые кадры для плагинов ResolveFX Чтобы облегчить анимирование, приложение позволяет просматривать и редактировать ключевые кадры для плагинов ResolveFX и OpenFX. • Экранные индикаторы с ускорением графического процессора Эти инструменты имеют десятки новых опций для расширенного мониторинга технических параметров с увеличением производительности. • Кривые и гистограммы Функция HSL и пользовательские кривые служат для отображения гистограммы, чтобы облегчить коррекцию изображения. • Автоматическое выравнивание и применение цветовой схемы Инструменты автоматического выравнивания и применения цветовой схемы используют платформу DaVinci Neural Engine для более точной обработки изображения. • Улучшенная систематизация цветовых схем Опции сортировки и вывода статичного изображения на разделенный экран, наведение курсора и вытеснение на временной шкале облегчают систематизацию цветовых схем. • Копирование и применение свойств Возможность копировать цветовую схему, окна, средства трекинга и эффекты плагинов между разными узлами. • Групповое увеличение масштаба при выводе через SDI Одновременное увеличение масштаба изображения в окне просмотра на странице Color и дисплее, подключенном через SDI- или HDMI-выход. • Просмотр независимых каналов Отображение красного, зеленого или синего канала в окне просмотра для оценки цифрового шума и артефактов, а также при ручном выравнивании цвета. • Улучшенная совместимость с плагинами OpenFX Оптимизация работы при добавлении эффектов ResolveFX и OpenFX обеспечивает более высокую совместимость с плагинами третьих сторон.
Страница Fusion с узловой структурой содержит более 250 инструментов для быстрого и удобного композитинга в 3D, добавления вещательной графики и визуальных эффектов кинематографического качества непосредственно в среде приложения DaVinci Resolve. • Ускоренная обработка 3D-материала Значительное улучшение производительности за счет ускорения графического процессора. • Ускорение графического процессора Эффекты хронометража, растворение, работа с цветом и стереоматериалом, векторное движение и привязка. • Оптимизация работы с масками Ускорение для всех операций с масками, включая работу со сплайнами и растровым материалом. • Улучшенный трекинг Оптимизация работы с инструментами Camera Tracker и Planar Tracker. • Оптимизация кэширования Ускоренный и улучшенный вывод с помощью инструментов Smart Cache и User Cache. • Оптимизированная система хранения Более высокая надежность при использовании множества инструментов для работы над сложным комбинированным изображением.
Страница Fairlight в приложении DaVinci Resolve — это полноценная цифровая рабочая станция для микширования аудиодорожки. Она позволяет использовать эквализацию и динамические эффекты, обеспечивает редактирование с точностью до отдельного сэмпла, а также имеет библиотеку звуков, инструменты речевого озвучивания и плагины FairlightFX. • Объемный 3D-звук Поддержка Dolby Atmos, Auro-3D, SMPTE ST2098 и шины на 26 каналов для обработки и создания аудиодорожки в форматах объемного звука. • Упругая волна Возможность задавать одинаковую форму волны для разных клипов при выполнении речевого озвучивания и изменении скорости воспроизведения без коррекции тона. • Работа с дорожками шины Просмотр и редактирование параметров автоматизации при отображении дорожек шины на временной шкале вместе с обычными треками. • Улучшенный мониторинг громкости Поддержка стандартов ATSC, 1770 и R128 дает больше возможностей для технического контроля громкости звука. • Новые плагины FairlightFX Дополнительные плагины FairlightFX, в том числе частотный анализатор, ограничение, фазовый измеритель, процессор речи и сэмплер звуковых эффектов. • Новая библиотека шумовых эффектов Возможность бесплатно загрузить более 500 акустических шумов для использования в приложении DaVinci Resolve.
Key Features -Blackmagic Cloud to host and manage cloud-based project libraries. -Collaborate securely over the internet using Blackmagic ID. -Support for intelligent path mapping to relink files automatically. -Vastly improved project library performance for network workflows. -Improved project performance, especially when working with large projects. -New Proxy Generator app for auto-creating proxies within watch folders. -Ability to choose between prioritizing proxies or camera originals. -Proxy files in subfolders are automatically assigned in the media pool.
Media & Edit -Stabilize Blackmagic Pocket Camera clips with camera gyro metadata. -New subtitle improvements including -Support for timed text TTML, XML and embedded MXF/IMF subtitles. -Ability to view and import subtitles from media storage. -Support for relinking subtitle clips from the media pool. -Subtitle region support with multiple simultaneous captions per track. -Set individual presets, text positions and intuitively edit between regions. -Add, rename and manage regions from the timeline context menu. -Ability to export TTML subtitles from the track header context menu. -Ability to import, export and embed multiple subtitle tracks as TTML. -Support for reversing shape, iris and wipe transitions in the edit page. -Support for showing up to 25 simultaneous multicam angles on the viewer. -Edit Index now shows clip duration. -Ability to navigate keyframes outside trimmed clip extents. -Ability to navigate retime keyframes using hotkeys. -Smart bin filter for disabled timelines. -Render in place and open in Fusion actions can be assigned shortcuts. -Reset Fusion composition now works on multiple clip selections.
Color -New object mask capability in Magic Mask. -Adjustment clips and Fusion generators can bypass color management. -Support for syncing clip groups in remote grading sessions. -Ability to trigger bidirectional tracking from advanced and mini panels. -Support for matte finesse and 3D qualifier in advanced and mini panels. -Dolby Vision highlight clipping support in advanced panels. -Support for bypassing color outputs from advanced panels. -Add key mixers with auto-connected key outs from advanced panels. -Support for bidirectional tracking in advanced panels. -Support for fast review playback mode in advanced panels. -ACES support for Blackmagic Gen 5 camera formats. -Support for the HDR Vivid standard. -Reference gamut compression enabled by default in ACES 1.3.
Resolve FX -New Resolve FX Depth Map to generate 3D depth based keys in Studio. -New Resolve FX Fast Noise. -New Resolve FX Despill. -New Resolve FX Surface Tracker for tracking warped surfaces in Studio. -Improved Resolve FX Beauty with new ultra mode. -Improved edge strength and filter controls in Resolve FX Edge Detection. -Option to composite from a second input in Resolve FX Transform. -New bokeh preset for Resolve FX Lens Reflections. -Green-purple control for Resolve FX Chromatic Aberration. -Sizing awareness option in Resolve FX lens flare and radial & zoom blurs.
Fairlight -Ability to convert fixed bus projects to FlexBus in project settings. -Ability to freely order tracks and buses in the mixer via the track index. -Ability to nudge custom millisecond or sub-frame intervals in the timeline. -Improved quality for time stretched audio. -Improved Dolby Atmos immersive mixing, including binaural monitoring. -Native support for Dolby Atmos production for Linux and Apple silicon. -Independent controls to enable automation and expose parameters. -Improved behavior of automated tracks under VCA control. -Improved meters with configurable decay, peak hold and display modes. -Ability to ctrl-alt click to remove gain and elastic wave keyframes. -Ability to double click a clip in the timeline to rename. -Ability to set record clip name prefix at a per-track level. -Support for renaming underlying tracks when renaming a linked group. -Equalizers with improved Q controls and mouse wheel inputs. -Dynamics with enhanced metering, gain display and enable controls. -Dynamics with improved dry mix, soft knee and metering in FlexBus. -Improved plugin management with replace and copy settings in the mixer. -New built in presets for equalizers and dynamics. -Hold shift and double click clips to extend the edit selection range. -Support for applying audio gain on range selection. -Improved waveform display accuracy under crossfades. -Origination time metadata is now persisted when bouncing mix to track. -Option to trim from unity on the Fairlight Desktop Console. -Support for VCA and bus spill on the Fairlight Desktop Console. -Support for using the Fairlight Desktop Console on Linux systems. -Studio monitoring support for FlexBus on consoles. -Fairlight console option to mute speakers on timeline load. -Support for chasing timecode via Fairlight audio interfaces. -Support for user views in the Fairlight Desktop Console. -Improved mapping for audio effects on the Audio Editor panel. -Ability to use alt + solo to invoke solo safe in the Audio Editor panel. -Support for a new clear mutes action in the timeline menu. -Enabling track mixer controls brings window to focus if already open. -Grid and list modes are persisted for patch, bus and VCA assign.
Fusion -Multi-button mode selection in inspector for multiple tools. -Support for all modern and future python 3 versions for scripting. -Support for live previews when using the Text+ color picker. -Multiple new composition blend modes. -New expression animated Custom Poly modifier for masks and strokes. -Faster GPU accelerated paint tool with smoother strokes. -Faster duplicate tool with additional blur, glow and size controls. -Improved fade-on and text ripple title performance. -Improved performance for night vision, glitch, TV and other effects.
Codecs -Support for Blackmagic RAW SDK 2.6. -Support for video uploads to internet accounts using custom presets. -Support for encoding mono and stereo MP3 audio. -New HyperDeck export preset in the Quick Export and deliver page. -Ability to render individual clips with timeline effects. -Ability to embed Blackmagic RAW metadata in QuickTime renders. -Custom quality and profile media management options where available. -Support for rendering Dolby Vision compatible H.265 clips. -Support for decoding CMYK format TIFF files. -Support for retaining reel name metadata in rendered EXRs. -Support for record date and time metadata for JPEG stills. -Alpha channel support in the IO Encode Plugin SDK. -Support for RED SDK 8.3. -Support for the ARRI Alexa 35 camera. -New 1440p YouTube preset. -Render option to override ACES gamut compression for round trips. -Main10 is now the default H.265 encoding profile on Mac.
General -Support for 10-bit viewers on Windows and Linux in Studio. -Stream video output to remote monitoring in Windows and Linux in Studio. -Apple Neural Engine support for DaVinci Neural Engine on M1 and M1 Pro. -Support for Korean localizations in DaVinci Resolve. -PostgreSQL 13 is now bundled with Project Server. -Support for desktop notifications for collaboration chat. -User preference to import Finder tags as clip keywords on Mac. -Support for importing and exporting Final Cut Pro v1.10 XMLs. -Ability to unlink Dropbox comment and marker sync for timelines. -Playback and render now prevents Mac systems from sleeping. -Render jobs now show progress bars for uploads. -Support for per-system project working paths in collaboration and cloud. -Support for per-system render cache mode in collaboration and cloud. -Support for setting current project settings as default. -Drag and drop project archives to project manager to restore. -Scripting API support for creating Fusion compositions. -Scripting API support for exporting project archives. -Scripting API support to get and set timeline start timecode. -Scripting API support to detect stale media bins and refresh them. -Scripting API support for updating camera raw sidecar files. -General performance and stability improvements.
Minimum system requirements for Windows: - Windows 11/10 Creators Update. - 16 GB of system memory. 32 GB when using Fusion - Blackmagic Design Desktop Video 10.4.1 or later - Integrated GPU or discrete GPU with at least 2 GB of VRAM - GPU which supports OpenCL 1.2 or CUDA 11 - NVIDIA/AMD/Intel GPU Driver version – As required by your GPU
Key New Features
Vertical resolution options in project settings for social media. Select custom thumbnails for YouTube uploads. Support for individual timeline locks enhancing multi-user collaboration. New Voice Isolation powered by the DaVinci Neural Engine in Studio. New Dialogue Leveler for natural smooth audio. Vector keyframing for Fairlight automation curve editing. Fairlight grid support for editing to timecode or musical tempo. Reorganized and streamlined view menu. Support for Resolve FX Dust Buster in the edit timeline. Improved speed editor functionality in the edit page. Subtitle caption properties can now be overridden individually. Support for subtitle track presets and per-track formatting rules. Support for Magic Mask in the Fusion page. Support for Dolby Vision cinema trims. Support for fractional display scaling for Windows and Linux.
Media
Support for smart bins to show individual marker clip listing. Navigating to markers in the viewer now selects the marker. Support for loading previous or next clip via source viewer actions. Drag media entries to auto smart bins to apply keyword, shot or scene.
Edit
Improved speed editor functionality in the edit page, including: Full screen view, resize timeline and review playback keys. Trim, roll, slip edits and insert close ups in the edit timeline. CUT, DIS and SMTH CUT keys. Changing audio levels for clips in the edit timeline. Setting default transition durations with the SET key. Using sync bin and cam 1-9 keys to change multicam clip angles. Improved subtitle functionality: Subtitle caption properties can now be overridden individually. Improved subtitle handling for HTML bold and italics formatted text. Support for subtitle track presets and per-track formatting rules. Improved alpha handling with compound clips and transitions. Ability to multi-select, delete and realign transitions. Support for edit and trim actions on gaps. Support for timeline page scrolling. Shortcut to enable or disable all audio track destinations. New tracks are now added in context in the edit timeline. Support for Resolve FX Dust Buster in the edit timeline. Support for marker and track listing alongside the edit index. The change speed dialog now shows source clip duration. Reconform from bins persists the selected bin for the session. Drag and drop media as inputs to inspector on supported Fusion effects.
Fusion
Integrated keyboard configuration for Fusion actions. Support for Magic Mask in the Fusion page. Support for Resolve FX Keyers, Dust Buster, Lens Flare and Stop Motion. New media-in background mode to access edit track composites. Up to 10x faster Text+ playback and render performance. Search for Fusion nodes using common keywords and categories. Faster VariBlur with GPU acceleration. Faster FilmGrain with GPU acceleration. Support for ARRI LogC4 and ARRI Wide Gamut 4 in the Fusion page.
Color
New Resolve FX Sky Replacement including generated sky textures. Support for motion blur for textures with Resolve FX Surface Tracker. Support for using Resolve FX alpha for grade isolation. Support for separate RGB controls in Resolve FX Film Grain. Support for Dolby Vision cinema trims. Color grading nodes with Resolve FX automatically get additional inputs. Ability to process alpha channel for supported Resolve FX in Color. Tracking now works over transition extents. Improved resize quality for multicam and compound clips. Improved quality when tracking faces in profile or partial occlusion. Improved eye sharpening behavior in Resolve FX Face Refinement. Improved DaVinci Resolve advanced panel features: Improved clip and timeline toggle for grouped clips. The pots mode now includes additional primary controls. Improved qualifier menus. Improved power windows menus. Pressing shift down + loop toggles playhead mode. Ability to dock reference wipe mode on the side panel. Improved handling of Text+ in RCM projects with DaVinci Wide Gamut. Improved HDR, division and percentage labeling on video level scopes. Ability to filter clips with object mask. Ability to filter clips by clip color. The effects inspector now shows an explicit delete icon.
Fairlight
New Voice Isolation powered by the DaVinci Neural Engine in Studio. New Dialogue Leveler for natural smooth audio. Support for grid editing to timecode or musical tempo. Greatly improved automation editing and control including: Automation curve editing with vector keyframing. New snap automation glide time preference. Automation now follows clip edits by default. Automation now stays updated to match current playhead position. Support for writing automation to start, end or all of a timeline. New controls for auto punch, auto safe, zones and new mix. Ability to create audio crossfades between clips over a gap. Support for paste insert and ripple cut actions in the Fairlight timeline. Support for pasting multiple track names for adjacent tracks. Support for locating view to start and end of range selection. Rendering one track per channel now suffixes audio channel name. Mixers and meters show tooltip names for easier patch visibility. Confirmation dialog when deleting buses with assignments or automation. Support for deleting multiple buses from the bus format dialog. Multiple ADR usability improvements.
Codecs & I/O
Select custom thumbnails for YouTube uploads. Select bit rates for supported codecs in YouTube presets. An option to review rendered clip before social media upload. Support for timeline markers in AAF import and exports. Custom preset support for Dropbox and Dropbox Replay uploads. Most suitable H.264/H.265 encoder is automatically selected. Support for decoding Dolby Vision H.265 Profile 5 clips. Hardware accelerated AV1 encodes in supported Nvidia systems. Support for UHD and DCI presets in output resolution scaling. Support for importing and exporting timeline markers in IMF workflows. Improved multichannel audio metadata in IMF delivery workflows.
Performance
Up to 2x faster optical flow performance in enhanced mode. Up to 10x faster Text+ playback and render performance. Improved performance with RCM on Apple silicon. Up to 5x faster face refinement tracking and analysis. Up to 5x faster Resolve FX object removal performance. Up to 2x faster sharper resize performance on Apple silicon. Up to 4x faster spatial noise reduction performance. Up to 30% faster temporal noise reduction performance. Up to 5x faster video stabilization performance. Faster playback performance with large node graphs. Up to 2x faster decode performance for PIZ EXRs in Apple silicon. Improved RAW decode performance on Apple silicon. Up to 30% faster Nvidia accelerated playback for 8K H.265 clips. Up to 50% faster AV1 and H.265 encodes with dual Nvidia encoder. Improved startup time on Mac for users with many project libraries. OpenVINO accelerated AI-based Studio features in Windows Intel systems.
General
Vertical resolution options in project settings for social media. Support for individual timeline locks enhancing multi-user collaboration. Improved audio management when importing ATEM projects. Simplified project setting presets accessible from the three dot menu. Reorganized and streamlined view menu. Support for exporting multiple selected projects. Support for copying and pasting project manager folders. Exported DRT timelines now include media sync information. Ability to copy and paste values when selecting virtual slider controls. Middle mouse drag to scroll clip thumbnails in color and Fusion. Support for fractional display scaling for Windows and Linux. Customize shortcuts for move clips, audio record and more actions. Ability to search for sub menus in keyboard customization. Keyboard customization action hover text shows the location of the action. Clickable warnings to easily resolve key shortcut conflicts. Scripting API support to spot audio to current track at playhead. Ability to select specific timelines to import from FCPXML files. General performance and stability improvements.
Improvements to speed editor functionality on the edit page
In the edit page, the speed editor features a number of workflow improvements. The Sync Bin button opens the source viewer in multicam mode. The CAM buttons switch angles in multicam clips and timelines. Audio level, trim in, trim out and other functions prioritize selection followed by track order. The slip source button always works on the clip under the playhead and slip dest works on the following clip. Other speed editor functions now match the behavior on the Cut page. Multiple subtitle improvements
You can now override individual properties for each subtitle caption, e.g adjust font family and style while keeping font size and background to follow track. Imported HTML styled rich text in SRT is handled better with subsequent font changes.
You can also specify per-track deliverable rules, setting multiple tracks targeted at specific markets, each with their own custom CPS, timing and line rules.
Both track style and rules can be saved and recalled as presets from the inspector 3 dot option menu. New tracks are now added in context in the edit timeline
Context clicking and adding a track inserts the new track adjacent to the context clicked track. When adding multiple tracks, the dialog suggests the appropriate position for the new tracks. Media inputs for Fusion effects in the edit inspector
You can now drag and drop media pool clips to the inspector as Fusion inputs. When creating Fusion effects, plugins and transitions, you can create media drop targets by selecting a Media In tool and exporting clip name as an inspector control. Combined sizing and alpha support for nested compound clips
Multicams and simple compound clips can now combine sizing and alpha changes from their child clips with sizing and alpha changes applied in the parent timeline, effectively preserving the underlying media resolution. New Resolve FX Sky Replacement including generated sky textures
Resolve FX Sky Replacement allows for keying and replacing the sky in shots with B-roll or artificially generated sky textures. You can use it to keep the sky consistent between takes or provide more appropriate backgrounds to creatively affect color and mood. An option to review rendered clip before social media upload
From the render queue 3 dot option menu, you can enable Review Before Upload. When rendered, jobs with internet presets render to disk and show that they're waiting for upload. From the job's context menu, you can reveal the rendered file, review the quality and content and upload the result. Individual timeline locks in multi-user collaboration projects
With DaVinci Resolve 18.1, you can lock and edit individual timelines without locking the parent bin's contents. This allows for greater flexibility in multi-user projects in setting up your media pool bins without locking other media or timelines in the same folder.
You can still manually choose to lock individual media pool bins to secure their contents independently. Reorganized and streamlined view menu
The View menu has been streamlined and improved to make it easier to focus on View-related choices that apply to the entire application, while moving some view-oriented choices that are specific to a single page (e.g., Color) to local menus.
The View menu has been reduced from 40+ items to 25. Some items have been moved into a hierarchical choice, and some moved elsewhere to panel-specific context menus.
The Color Page viewer's 3 dot option menu now includes options like Window Outline, Highlight, Wipe and Split Screen, aggregating some items that were formerly hidden in context menus. These can now be controlled via the keyboard if desired. Stills options and Step Timeline Wipe are now available from the Color menu. Display of Smart Bins and Power Bins are now available in the Media Pool panel options menu as they are local to the Media Pool. Playhead shadows, Gray viewer backgrounds and 2D timeline scrolling can now be found in Preferences>User Preferences.
Dolby Vision cinema trims
DaVinci Resolve now supports the Dolby Vision XML 5.1.0 format which includes trim support for Dolby Vision cinema targets as well as L11 metadata. Users can create trims for Home and Cinema targets by selecting the appropriate target displays.
When exporting a 5.1.0 XML from a Dolby Vision version 4.0 project, there is a dialog where the mastering colorspace, application type and L11 values for content type and intended white point can be chosen. Fairlight automation curves updates
Substantial update to audio automation curves, including vector-based keyframing, ability to graphically enter, edit, trim, nudge keyframes with standard tools.
A new automation editing view, selectable from the track header automation drop-down menu, allowing management of curves and keyframes. You can add (Option/Alt-click), remove (Ctrl-Alt/Cmd-Option-click), select and move individual keyframes, or select, edit or cut/copy/ paste keyframe ranges. A keyboard shortcut can be configured to allow you to easily switch to fader views. Automation curve data written by control surfaces now appear as keyframes on the curve line. Moving keyframes now creates smooth ramps between any 2 adjacent points. When moving multiple keyframes in a range, bounding keyframes are automatically added to the range to preserve values outside the range. Select an area and drag up or down to create "carve out trims," allowing instant level changes over a selected area. Use the Shift key for fine tuning. In the multi tool focus mode, hold shift-alt/shift-option to temporarily switch to the pencil tool to redraw curves. An overlay will appear when trimming and adjusting keyframes. e.g. "-8.5 dB (∆1.3 dB)" indicating absolute level value (-8.5 dBfs) and the change in the current trim operation (+1.3 dB). The Select Range Mode Tool is now removed as it is no longer needed. The other tools (especially Multi Tool in Focus mode) can now be used in the Automation curve view to select and manipulate keyframing.
Fairlight automation modes updates
New behaviors have been added to automation modes:
Automation values now update when moving the playhead to a new location, avoiding discontinuities when recording automation; faders are always up to date when the Playhead is parked. The Fairlight>Automation menu has several new choices: You can choose Write to Start/End/All actions to write current automation levels to the start, the end or all of your timeline. Choose Join to manually resume writing automation in Latch mode from the current level. You can set an automation active zone (indicated in red on the ruler) by choosing Fairlight>Automation>Active Range and choosing In, Out or Enable to restrict where automation can be written. Automation preview switches automatically at the borders, allowing playback before and after the active range and recording within the range. Trimming can be initiated by touching and holding the fader prior to pressing play, or prior to or during playback, pressing the automation punch button on the channel. The button will turn red and the fader cap will turn yellow. Use of the punch button allows trimming to be initiated on some channels and not on others. You can disable per-track automation recording and automation playback by right clicking the automation arm icon in the mixer and selecting Off or Safe. The user preference "Include mixer events in the undo stack", in the Fairlight tab, allows mixer actions to be undone from Edit>Undo (Control/Cmd-Z).
Fairlight grid mode
The Fairlight grid mode allows you to position clips on a grid based on timecode or musical tempo.
From the Grid options, located next to the Timeline View options above the ruler, you can customize grid line visibility, duration, snapping to grid lines and other options. For the timecode grid, you can select resolutions of 1 second, 1 frame, 1/2 frame and 1/4 frame. For the tempo grid, you can configure beats per minute, note duration (1 bar, 1/2 note, 1/4 note, 1/8 note, 1/16 note) and time signature (4/4, 3/4 and 6/8). The ruler context menu also allows you to set grid start at a timecode location, or create grids from a range. Areas before the grid start are shown with negative bar|beat values. You can set a grid from a selected time range and set the start point and number of measures so that tempo is automatically calculated. Musical tempo grid lines are labeled with bars, beats and note durations. A counter location of "003|03|09" indicates a grid location of "bar 3, beat 3, and nine 16th notes."
Voice isolation processing
The Fairlight page now has a new DaVinci Neural Engine AI-based core effects process that appears in the Inspector or as a floating plug-in window. This processing can remove loud, undesirable sounds from existing voice recordings. You could literally remove a jackhammer from a recording, leaving only the voice. Voice isolation can be very effectively for general purpose noise or room sound reduction/removal - including air conditioning, traffic, generator or motor noise, echoes and reverbs, undesired room sound, and other background sounds.
The voice isolation effect is one of two Fairlight track effects (the other being the dialogue leveler), accessible from the inspector. Under the audio tab, you can enable voice isolation for selected mono and stereo clips and tracks in the Fairlight, edit and cut pages. For tracks, it can also be enabled from the track FX section in the Fairlight mixer.
There are two controls: effect on/off and an "Amount" control (0-100%). Using just a bit less than 100% can create a more natural result. Supported as an effect in mono and stereo tracks and clips. Live audio input cannot be used; the sound source must be on disk. Note: Voice isolation is not suitable for anything other than the human voice, and primarily useful for dialogue processing.
Fairlight FX Dialogue leveler
The dialogue leveler allows for very useful improvements to dialogue recordings without the need for tedious level adjustment (clip gain or automation curves) or the artifacts of compression or expansion.
Use the dialogue leveler for dialogue recordings that are partially off mic, or have multiple people in a scene at different volumes, differing levels are too extreme, etc, to get extremely even and natural results, while maintaining the perspective of the original balance. The overall effect allows dialogue levels that originally jump out or are near inaudible to sit well in the final mix.
The dialogue leveler (like the voice isolation effect) can be enabled from the inspector and the track FX section in the Fairlight mixer.
The dialogue leveler's controls include:
An on/off switch. 4 presets optimized for different dialogue types. The default ("Optimize most sources") works for most material. 3 module switches that allow to further tailor the response to your source material. An output level control with up to 6 dB of gain.
Цитата
Скачать: Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio 18.1.0.0016
Скачать Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio 18.1.0.0016
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.